wtorek, 10 października 2017

Zmrożony imbir, czyli dezodorant z Born to bio

Jeden z tańszych naturalnych dezodorantów to dezodorant  marki Born to Bio. Skład jest całkiem dobry ale czy jest on naprawdę skuteczny ?


Od producenta:
Naturalny antyperspirant z kompleksu z bambusa olejku eterycznego z imbiru, o naturalnym zapachu, zawierający tonizujący olejek eteryczny z imbiru. Nie zawiera alkoholu ani aluminium. Nie plami ubrań. Dezodorant pochłania pot dzięki pudrowi z bambusa i ogranicza rozmnażanie się bakterii odpowiedzialnych za przykre zapachy dzięki kompleksowi olejków eterycznych. Bezpieczny dla alergików.

Dezodorant posiada certyfikat Ecocert i Cosmobio, zawiera 99,2 % składników naturalnych, 21 % składników pochodzących z upraw organicznych.

Skład:
Aqua
Pseudotsuga menziesii (Balsam oregon) water*,
Salvia officinalis (Sage) leaf water* - szałwia lekarska,
Glycerin - zmiękcza i nawilża skórę
Xanthan gum - zagęstnik
Benzyl alcohol - naturalny konserwant
Dehydroacetic acid - kwas dehydrooctowy. Pełni rolę konserwantu. Zabezpiecza kosmetyk przed rozwojem bakterii. Dopuszczony do stosowania w kosmetykach naturalnych.
Lauroyl lysine - kombinacja naturalnego kokosowego kwasu tłuszczowego, oleju kokosowego i kwasu aminowego, oleju roślinnego.
Mentha arvensis (wild mint) leaf oil - olejek z liści mięty polnej*,
Zingiber officinalis (ginger) root oil*- ekstrakt z korzenia imbiru,
Bambusa arundinacea stem extract - puder bambusowy
Cedrus atlantica (cedar) wood oil* - olejek z cedru atlaskiego
Aniba rosaeodora (rosewood) wood oil*- olejek eteryczny z drzewa różanego,
Cymbopogon martinii (Palmarosa) oil*- olejek eteryczny palmarozowy,
Cupressus sempervirens (Cypress) oil* - naturalny olejek cyprysowy
Melaleuca alternifolia (Tea tree) leaf oil*- olejek z drzewa herbacianego,
Limonene, Linalool, Geraniol, Citral,Farnesol - naturalne składniki olejków eterycznych
Benzyl benzoate - konserwant lub składnik zapachowy. Może zaburzać gospodarkę hormonalną. Ograniczone stężenie w kosmetykach. Nie ma sposobu aby odróżnić naturalne olejki eteryczne od syntetycznych, ponieważ mają ta sama nazwę chemiczną.

Moja opinia
Dezodoranty z tej firmy to jedne z najsłabszych dezodorantów na rynku. Po zaledwie 2,3 godzinach czułam już nieprzyjemny zapach spod paszek. Jakby tego było mało, uczulił mnie :( Piekło mnie pod pachami przez kilka dobrych godzin. Być może to ten zmrożony imbir tak zadziałał. Niemniej wybrałam naturalny dezodorant, który miał być lepsza alternatywą dla drogeryjnych dezodorantów a okazał się totalną porażką. Może i zapach tego akurat jest delikatny ale różany nie pachnie jak dla mnie różą ani waniliowy, nie pachnie wanilią. Zapachy są tak intensywnie i nieprzyjemne, że aż głowa boli.

Podsumowując: jest to najsłabszy dezodorant ze znanych mi na rynku naturalnych dezodorantów. Wersja z imbirem mnie mocno uczuliła. Wysoka cena w stosunku do skuteczności i działania( ja swój kupiłam za 27 zl). Sztuczne i nieprzyjemne zapachy. Zamiast niego proponuje wam naturalny i skuteczny dezodorant z Pony Hutchen.

12 komentarzy:

  1. O szkoda, ja uzywam CD w sztyfcie ale przyznam Ci sie ze czasem nudzi mi sie ten zapach. Niestety jak dotad nic innego nie znalazlam ;(

    OdpowiedzUsuń
  2. nie znam go, ale widzę, że nie mam co żałować :) szkoda, że taki słaby :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam nimi zainteresowana, a teraz sama nie wiem...

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze widzieć:) no niestety tak to już jest z naturalnymi dezo, że nie zawsze się sprawdzają, a i uczulić mogą.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uuu, czyli trzeba unikać... Mam skórę skłonną do alergii, więc pewnie i u mnie wywołałby reakcję alergiczną. Poza tym mam problemy z nadmiernym poceniem, więc taki antyperspirant odpada.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam tego dezodorantu ale po Twojej recenzji wiem, że nawet nie chcę go kupić :)

    nouw.com/roksanaryszkiewicz

    OdpowiedzUsuń
  7. ciekawy zapach dezodorantu - imbirowy:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeśli chodzi o dezodoranty to jak dla mnie wszystkie 'naturalne' odpadają. Są po prostu za słabe w działaniu i nie spełniają swojej roli tak jak powinny :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A próbowałaś Pony Hutchen albo Schmidt ? Naturalne dezodoranty na bazie sody są skuteczne.

      Usuń
  9. Pierwszy raz widzę ten produkt ;) Ja przez ostatnie lata ze względu na bardzo wrażliwą skórę używałam Vichy, a ostatnio zakupił Garnier i też jest ok :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Kosmetyczny Świat Uli , Blogger