czwartek, 22 czerwca 2017

Szampon Do włosów Cienkich Nova Kosmetyka

Miesiąc temu dostałam przy współpracy z firmą Nova Kosmetyka, kosmetyki do przetestowania. Czy sprawdziły się u mnie ? Zapraszam na posta.

Nova Kosmetyki to polska firma, produkująca kosmetyki bez parafiny, pochodnych ropy naftowej, silikonów, parabenów, konserwantów, sztucznych barwników, alergenów, GMO i PEG. Go Cranberry jest serią dla wegetarian i wegan. Cała seria opiera się w swoim składzie na oleju żurawinowym. Warto też wspomnieć, że kupując produkty tej firmy wspieramy fundacje Mam marzenie.

Trzeci produkt jaki dostałam do przetestowania to szampon do włosów cienkich. Moje włosy są cienkie, delikatne, przetłuszczające się, z tendencją do łupieżu i niestety mam łzs skóry głowy. W szamponach kategorycznie unikam zarówno SLS jak i SLES, które podrażniały mi skórę głowy przed przejściem na kosmetyki naturalne.
Jakie były moje odczucia? Szampon delikatnie ale skutecznie oczyszcza skórę głowy. Ma przeźroczysty kolor i rzadką  żelową konsystencje. Łagodnie oczyszcza i nie podrażnia mojej wrażliwej skóry głowy. Jest bardzo delikatny i pachnie bardzo przyjemnie żurawinowo. Szampon dobrze się pieni, nie plącze też włosów. Nie miałam po nim problemu z rozczesaniem włosów. Nadaje się do włosów cienkich, ponieważ nie obciąża ich.



Skład: Aqua, Sodium Lauroyl Sarcosinate, Glycerin, Panthenol, Polyglyceryl-4 Laurate/Sebacate*, Polyglyceryl-6 Caprylate/Caprate*, Betaine Monohydrate, Cocodimonum Hydroxypropyl Hydrolyzed Wheat Protein*, Emblica Officinalis Fruit Extract, Vaccinum Macrocarpon Fruit Extract, Humulus Lupulus Cone Extract, Tocopheryl Acetate, Lactid Acid, Xanthan Gum, Perfum.

Aqua
Sodium Lauroyl Sarcosinate - środek powierzchniowo czynny odpowiedzialny za pienienie się produktu, syntetyczny detergent jest słabszy od SLS ale mocniejszy od glukozydów.
Glycerin - gliceryna roślinna
Panthenol- hydrofilowa substancja nawilżająca.
Polyglyceryl-4 Laurate/Sebacate - substancja konserwująca i nawilżająca z certyfikatem.
Polyglyceryl-6 Caprylate/Caprate - poliglicerowe estry, nie podrażniają skóry. Substancja konserwujaca zatwierdzona przez Ecocert. Nawilża i łagodzi podrażnienia.
Betaine Monohydrate - substancja kondycjonująca i nawilżająca. Pozyskiwana naturalnie z buraków cukrowych.
Cocodimonum Hydroxypropyl Hydrolyzed Wheat Protein - substancja myjąca, lekko oczyszcza skórę, nie narusza jej bariery lipidowej i nie wysusza skóry. W kosmetykach łagodzi działanie silniejszych detergentów.
Emblica Officinalis Fruit Extract - agrest indyjski, bogaty w witaminę C.
Vaccinum Macrocarpon Fruit Extract - ekstrakt z owoców żurawiny
Humulus Lupulus Cone Extract - wyciag z chmielu zwyczajnego
Tocopheryl Acetate - octan tokoferylu, pochodna witaminy E, antyoksydant.
Lactid Acid - kwas mlekowy
xanthan gum - guma ksantowa, zagęstnik substancji
parfum

Bardzo przyjemny skład :) Szampon ma pojemność 200 ml i jest ważny 3 miesiące od otwarcia.

9 komentarzy:

  1. Jeśli pachnie tak przyjemnie, jak olejek do demakijazu to biorę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się skład i to, że nie dodali CB. Gdybym nie robiła swoich szamponów, ten byłby mój :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O qrde skład świetny! A gdzie można kupić ten szampon?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja kupuje kosmetyki w Lawendowej Mydlarni. Mają też tam produkty z Nova Kosmetyka. http://lawendowamydlarnia.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ponoć nie warto ufać szamponom, które już na drugim miejscu w składzie mają sodium... Warto wiedzieć, że im bliżej pierwszego miejsca, tym więcej w składzie, więc drugie miejsce to duża ilość detergentu. Ale fakt, ciężko znaleźć dobry szampon o przyzwoitym składzie. I też cierpię na łzs ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten detergent jest bardzo delikatny.Mimo podobnej nazwy z SLS nie ma nic wspólnego. Spokojnie można go używać przy łzs.

      Usuń
  6. Jestem na etapie poszukiwania idealnego szamponu do moich włosów i jak na razie nic nie spełnia moich oczekiwań... Z pewnością przetestuję i Twoją propozycję, bo brzmi naprawdę ciekawie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na szczęście mam krótkie włosy (ścinam je max co 2 tygodnie) i wszelkie problemy z nimi mnie omijają ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. do swoich cienkich i sianowatych włosów stosuje obecnie regenerujący seboradin, i jest dużo lepiej. tej marki nie kojarzę, ale żurawinka brzmi kusząco :))

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Kosmetyczny Świat Uli , Blogger